Kobieta wkracza w e-commerce – Kasia Ryfka-Cygan zachęca, czy odrzuca?

Do Kasi Ryfki-Cygan dotarłam ze względu na własne
zainteresowania – sama chcę w przyszłości działać w świecie e-commerce i (mam nadzieję) odnosić sukcesy. Szybko więc kupiłam książkę, która jest najnowszą publikacją poruszającą ten temat. Czy żałuję?

 

 

Od razu odpowiem słynnymi słowami z piosenki Edyty Geppert – „nie, nie żałuję”.  Jednak przejdę teraz do zrecenzowania książki, abyście mogli zobaczyć, dlaczego.

Dla kogo książka?

Domyślam się, że sam tytuł książki może niektórych odstraszyć – szczególnie mężczyzn. Jednak sama jako kobieta na początku dość sceptycznie podeszłam do tej książki właśnie przez tytuł – troszkę bałam się chyba, że będzie to feministyczna propaganda ukazująca wyższość kobiet nad mężczyznami oraz problem seksizmu w dzisiejszym świecie. Na szczęście bardzo mile się zaskoczyłam.

Książka nie jest tylko dla kobiet i jestem pewna, że mężczyźnie będzie się ją czytało równie dobrze. Moim zdaniem, nie jest ona też dla osób tylko i wyłącznie wkraczających w e-commerce – uważam, że warto, aby po książkę sięgnęły również osoby posiadające już swoje e-sklepy, aby sprawdzić, czy aby na pewno nie popełniają gdzieś błędów, oraz aby zobaczyć, jak jeszcze można ulepszyć swój biznes.

Co w środku?

Kasia Ryfka-Cygan płynnie oprowadza nas po świecie e-commerce, zaczynając jeszcze od podstawienia jakichkolwiek fundamentów. Już na początku skupia dużą uwagę na samym tym, skąd wziąć pomysł lub jak go udoskonalić. Wiele razy w dalszej części książki upewnia się, czy aby na pewno dobraliśmy odpowiedni pomysł na e-sklep dla siebie – w końcu ile jest osób, które otwierają biznesy, żeby tylko zarobić pieniądze, a koniec końców zamykają je już po kilku miesiącach?

Bardzo spodobało mi się podejście autorki do tego tematu – do stworzenia e-sklepu nie podchodzi tylko i wyłącznie ze strony technicznej, ale także życia prywatnego. Podkreśla, jak ważnym elementem jest posiadanie odpowiedniego otoczenia oraz nastawienia na życie. Dzięki temu buduje się o wiele bardziej intymna relacja z autorką i książka jest o wiele bardziej spersonalizowana. Masz wrażenie, że Kasia Ryfka-Cygan naprawdę się o Ciebie troszczy i o to, żeby Ci się udało. I wiem jak to teraz może brzmieć, ale trzeba po prostu sięgnąć po tą pozycję, żeby zobaczyć, że tak jest.

Jeśli chodzi o sprawy techniczne – autorka posługuje się przejrzystym, jasnym i klarownym językiem, dzięki któremu nikt nie będzie miał trudności ze zrozumieniem o co tu tak właściwie chodzi. Jest to miła odmiana, gdyż dużo książek poruszających tematykę e-commerce jest od początku do końca pisana fachowym językiem, który nie każdy rozumie, a siedzenie przy wyszukiwarce google przy czytaniu książki to żadna przyjemność. Poruszając tematy techniczne i problemy praktyczne, autorka nie zapomina o ani jednym szczególe – doradza nam w wyborze oprogramowania, opisach produktów, logistyce (nawet poświęca czas na uświadomienie nas jak ważne jest same opakowanie produktu, a nawet taśma klejąca!).

Ciekawym zabiegiem były też ćwiczenia w książce z lukami do uzupełnienia, które pozwalały czytelnikowi jeszcze bardziej zaangażować się w lekturę oraz określić swoje własne cele, działania, motywacje.

I tutaj skończę opisywać pierwszą część książki i przejdę do drugiej, w której autorka przeprowadza wywiady z kobietami, które odniosły sukces w świecie biznesu elektronicznego. Jest to świetny zabieg, który motywuje czytelnika do działania i pozwala spojrzeć na osoby sukcesu z bardziej ludzkiej strony. Kasia zadbała również o różnorodność dobranych rozmówczyń tak, aby każda historia przestawiała inną drogę do sukcesu.

Czy warto?

Zupełnie szczerze? Tak 🙂 Książkę czyta się lekko, daje ona dość sporą dawkę wiedzy i podchodzi do czytelnika w sposób indywidualny. Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad kupnem tej pozycji – skończ. Uwierz mi, że warto po nią sięgnąć 🙂

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s